تحصیل در خارج از کشور

همه چیز درباره تاییدیه WES کانادا

برای کسانی که قصد تحصیل یا مهاجرت به کانادا را دارند، چالش های بزرگ و کوچک زیادی وجود دارد. یکی از مهم ترین موارد این است که بدانید آیا مدرک تحصیلی شما در کانادا معتبر است یا خیر؟! برای اطمینان بهتر است تاییدیه WES کانادا را دریافت کنید. وظیفه WES بررسی مدارک تحصیلی و اعتبارسنجی آن برای کانادا و آمریکا است. در برخی از روش های مهاجرتی به این مدرک معتبر نیاز دارید پس هر چه زودتر نسبت به دریافت تاییدیه WES اقدام کنید.

نزدیک به نیم قرن از فعالیت رسمی سازمان WES می گذرد. البته از سال ۲۰۱۳ مقر این سازمان به طور رسمی در شهر تورنتو شروع به کار کرد. این سازمان به اطلاعات دانشگاه های زیادی دسترسی دارد و یک مجموعه کامل است. اعتبار سنجی صحت مدارک دانشگاهی متقاضیان از طریق سازمان مورد نظر، به راحتی انجام می شود. سازمان WES یک سرویس آموزشی غیر انتفاعی و بین المللی است که برای ارائه خدمات هزینه دریافت می کند.

پیشنهاد مطالعه: آزاد سازی مدارک تحصیلی و روش های آن

سازمان WES کانادا

تاییدیه WES کانادا چیست؟

حتما در مورد ارزشیابی مدرک تحصیلی و اهمیت آن شنیده اید. داشتن یک مدرک معتبر که نشان دهنده میزان تحصیل است می تواند فرصت های استخدامی یا تحصیلی زیادی را برای شما فراهم کند. سازمان WES از لحاظ تحصیلات آکادمیک، مدارک شما را بررسی کرده و تاییدیه لازم را صادر می کند. اهمیت این تاییدیه در حدی است که می توان آن را پاسپورت تحصیلی یا استخدامی هم نامید.

WES کانادا نام خود را از عبارت World Education Service گرفته و اعتبار زیادی در بین موسسات آموزشی کانادایی و امریکایی دارد. تاییدیه سازمان WES ارزشیابی مدرک تحصیلی است و به کمک آن افراد می توانند در کانادا مجوز کار یا تحصیل را دریافت کنند. کلیه مدارکی که توسط این سازمان بررسی می شود دارای اعتبار بیشتری است و نشان می دهد که صاحب مدرک توانایی و صلاحیت کار در هر شرکتی و یا تحصیل در هر دانشگاهی را دارد.

دریافت تاییدیه WES حتی برای افرادی که به عنوان تیروی متخصص، قصد مهاجرت به کانادا را دارند نیز الزامی است. هدف از تاسیس سازمان WES کمک به مهاجرین برای تایید مدرک تحصیلی است زیرا به این ترتیب امکان کاریابی و تحصیل بسیار ساده تر خواهد شد. در واقع این تاییدیه یک مدرک مهم و ضروری به حساب می آید و نشان می دهد که تجارب تحصیلی فرد، متناسب با سیستم تحصیلی کانادا است.

تاییدیه مدرک WES کانادا

ارزیابی اعتبار مدرک تحصیلی در سازمان WES

این گواهی نشان می دهد که مدرک تحصیلی شما، منطبق بر استانداردهای آموزشی کانادا و ایالت متحده آمریکا است. گزارش تاییدیه WES کانادا در اختیار متقاضی قرار نمی گیرد بلکه مستقیم به دانشگاه، کالج یا کارفرما و مقامات اداره مهاجرت ارسال می شود. گرازش WES شامل مواردی است که منجر به درک بهتر از سوابق تحصیلی متقاضی می شود. عمده ترین موارد عبارتند از:

  • شناسایی مدرک تحصیلی
  • اعتبار سنجی مدرک تحصیلی
  • ارائه معدل کل
  • تایید مدرک تحصیلی

در صورتی که به هر دلیل بخواهید می توانید از این تاییدیه برای دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی نیز استفاده کنید. امکان دریافت نشان WES برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین نیز وجود دارد. در واقع با این کار اعتبار مدرک تحصیلی خود را به نمایش می گذارید که در استخدام و کاریابی نیز تاثیر زیادی دارد. به خصوص افرادی که به صورت آنلاین در سطح بین الملل فعالیت دارند بهتر است نشان تاییدیه WES کانادا را دریافت کنند.

مدت زمان ارزیابی مدرک تحصیلی در این سازمان نهایت ۷ روز کاری است و در این مدت حتما جواب دریافت خواهید کرد. امکان ارسال تاییدیه تحصیلی از سوی سازمان به دانشگاه مورد نظر نیز وجود دارد. در این مورد باید از قبل تمهیداتی را انجام دهید. تاییدیه WES یک نشان بین المللی است و اعتبار مدرک تحصیلی شما را نشان می دهد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مراحل دریافت تاییدیه WES کانادا

اولین مرحله ثبت نام فرد در وب سایت این سازمان و دریافت یک کد است. این کد به عنوان شماره مرجع بر روی کلیه مدارک ارسالی به سازمان WES نوشته می شود. عدم ثبت کد مربوطه بر روی هر یک از مدارک ارسالی به منزله عدم دریافت آن توسط سازمان است. در این مورد WES مسئولیتی را تقبل نمی کند. ثبت نام آنلاین است

سپس متقاضی باید اصل و ترجمه مدارک را به دست سازمان WES ارسال کند. یک پاکت رسمی از سوی دانشگاه در اختیار متقاضی قرار می گیرد. شماره مرجع( کدی که از ثبت نام آنلاین دریافت کردید) را بر روی پاکت بنویسید. اکنون لازم است تا پاکت توسط مقامات رسمی مهر و امضا می شود. بدون مهر رسمی این پاکت فاقد ارزش است و در لیست بررسی سازمان WES قرار نمی گیرد.

پس از بررسی مدارک، در صورت وجود ابهام، سازمان اطلاع رسانی خواهد کرد. پروسه رسیدگی به پرونده و دریافت تاییدیه WES کانادا حدود ۷ روز کاری طول می کشد. مدت زمان رسیدن مدارک به سازمان محاسبه نشده است. توجه داشته باشید که پیش از دریافت کد هرگز اقدام به ارسال مدارک نکنید زیرا نتیجه ای ندارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تاییدیه WES کانادا

خبر خوب اینکه برخی از دانشگاه های داخل کشور نیز با سازمان WES همکاری دارند. برای برخورداری از خدمات به امور بین المللی دانشگاه محل تحصیل هماهنگ شوید. اولین و مهم ترین مدرک برای ارسال به WES ریز نمرات تحصیلی است که از دانشگاه دریافت می شود. طی توافق نامه های موجود برخی از دانشگاه ها، به طور مستقیم ریز نمرات را به صورت الکترونیک برای WES ارسال می کنند. برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز مشکلی وجود ندارد و مدارک از سوی دانشگاه در اختیار سازمان قرار می گیرد.

به این ترتیب فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و آزاد می توانند به راحتی ریز نمرات را دریافت کنند. فرم های مخصوص تاییدیه WES کانادا در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است. علاوه بر آن لازم است تا ترجمه کلمه به کلمه ریز نمرات نیز ارسال شود. متقاضی باید این مدرک را نیز در پروفایل شخصی خود بارگزاری کند.

وجود نقص در مدارک موجب می شود تا زمان پاسخگویی و اعلام نتیجه به تعویق بیفتد. هر گونه ابهام و یا نقص و یا خدشه دار بودن مدارک، روند بررسی و تاییدیه WES کانادا را به تاخیر می اندازد. با توجه به رشته تحصیلی، امکان کمی تغییر در مدارک وجود دارد که از قبل اطلاع رسانی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا