تحصیل در خارج از کشور

شرایط سنی تحصیل در کانادا 2022

شرایط سنی تحصیل در کانادا یکی از مواردی است که موجب نگرانی متقاضیان شده است. آیا حداقل و حداکثری برای تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد؟ در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، بسیار بیشتر شده است. دو دلیل مهم در این امر دخالت دارند. اول اینکه هزینه زندگی و تحصیل در کانادا، به نسبت کشورهای اروپایی کم هزینه تر است. از طرفی اغلب دانشگاه های کانادا دارای اعتبار جهانی هستند و سطح آموزشی بسیار خوبی دارند.

تحصیل در کانادا یکی از راه هایی است که می تواند به اقامت دائم کانادا منجر شود. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا یک رشته تخصصی را در این کشور، ادامه دهند. با توجه به کثرت تقاضا، مقررات سخت گیرانه ای از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در کانادا برای پذیرش، وضع شده است. داشتن شرایط سنی تحصیل در کانادا یکی از این موارد است. حد نصاب سنی با توجه مقطع تحصیلی تفاوت هایی دارد.

مهاجرت تحصیلی در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

افرادی از سراسر جهان متقاضی ورود به دانشگاه های کانادا هستند. در بین هموطنان نیز تقاضا برای ادامه تحصیل در کانادا بسیار زیاد است. افرادی با گروه های سنی مختلف، اقبال خود را برای ورود به کالج و دانشگاه امتحان می کنند اما برگ برنده با افرادی است که در ” سن طلایی” هستند. برخی از مزایای تحصیل در کاناد عبارتند از:

  • هزینه اقتصادی تحصیل و رندگی در کانادا
  • کیفیت سیستم آموزشی در کانادا
  • شهریه مقرون به صرفه تا ۴۰ درصد کمتر از امریکا انگلیس و استرالیا و …
  • امکان دریافت ویزای همراه برای سایر اعضای خانواده
  • تحصیل رایگان برای فرزندان متقاضی
  • امکان کار هم زمان در حین تحصیل  برای دانشجو
  • کسب ویزای کار برای همسر دانشجو
  • امکان دریافت انواع بورسیه دولتی و دانشگاهی
  • تخفیف مالیاتی برای پرداخت شهریه دانشگاه
  •  اقامت دائم پس از تحصیل
  • امکان اقامت در کشوری امن

شرایط سنی تحصیل در کالج

سن طلایی تحصیل در کالج های کانادا

” سن طلایی” اصطلاحی رایج است که به بازه سنی مورد پذیرش در مراکز علمی اشاره دارد. آیا می دانید سن طلایی برای ورود به کالج در کانادا چقدر است؟ کالج مقطعی به مقطع تحصیلی پس از دبیرستان گفته می شود. به طور معمول دانش آموزانی که دوره دبیرستان را با موفقیت گذرانده اند شرایط سنی تحصیل در کانادا و کالج را دارند. این شامل دانش آموزان بومی و بین المللی می شود. در این شرایط سن ۱۷ تا ۱۸ سال عرف است ولی برای سایر متقاضیان مقررات سنی متفاوتی وجود دارد.

افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند نیز به شرط دارا بودن سن طلایی می توانند در یکی از کالج های کانادا ثبت نام کنند. در این صورت سن پذیرش برای این متقاضیان تا ۲۲ سال افزایش خواهد داشت. افرادی با سن ۲۵ سال به بالا نیز در صورت داشتن تجربه کاری و توانایی های خاص، احتمال قبولی در کالج را دارند. البته این امر منوط به داشتن انگیزه قوی تحصیلی است و برای ر فرد فرق می کند. در این صورت متقاضی تحصیل در کانادا باید بتواند دلایل خاص خود را ارائه دهد.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

تجربه نشان داده احتمال اخذ پذیرش در کالج های کانادا، برای همه گروه های سنی وجود دارد. اگر ” سن طلایی” ورود به دانشگاه را از دست دادید شرایط کمی سخت است ولی غیر ممکن نیست. شرح رزومه فرد تاثیر زیادی در دریافت پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی کانادا را دارد. این چیزی نیست که بتوان برایش نسخه واحد پیچید.

آمار حاکی از آن است که افرادی با سنین بالاتر از ۴۰ سال هم توانسته اند، پذیرش مراکز آموزشی در کانادا را کسب کنند. در واقع محدودیت سنی برای ورود به کالح و مراکز آموزشی در کانادا، وجود ندارد. اما اقبال پذیرش تحصیلی برای افرادی با سنین بالاتر به مراتب کمتر است. از لحاظ جنسیتی هیچ معیار بازدارنده ای برای متقاضیان لحاظ نشده است.

نکته مهم اینکه مقررات و قوانین داخلی مراکز آموزشی در کانادا یکسان نیست اما شرایط سنی تحصیل در کانادا همواره یکی  است. محدودیت سنی برای ورود به کالج و سایر موسسات علمی آموزشی در همه موارد در نظر گرفته شده. این محدودیت در بسیاری از کشورها، وجود ندارد و متقاضیان می توانند به شرط دارا بودن سایر شرایط، در دانشگاه تحصیل کنند.

پیشنهاد مطالعه: شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

سن طلایی ورود به دانشگاه

تحصیل در کانادا برای بالاتر از ۳۰ سال

سن طلایی ورود به کالج بین ۱۷ تا ۱۸ سال و ۲۲ تا ۲۵ سال است. هر چقدر این زمان افزایش پیدا کند، شرایط برای اخذ پذیرش تحصیلی دشوارتر می شود. البته این به معنای از دست رفتن تمام و کمال، امکان تحصیل در کانادا نیست. برای مثال شرایط سنی برای فردی که از دبیرستان وارد دانشگاه می شود با فردی که پس از اخذ مدرک کارشناسی، برای مقاطع بالاتر اقدام می کند، متفاوت است.

شرایط سنی برای تحصیل در کانادا را می توان خیلی منعطف دانست. در واقع هیچ محدودیت سنی ویژه ای برای ورود به مراکز آموزشی وجود ندارد. موضوع مهم این است که فرد متقاضی بتواند دلیل قانع کننده ای ارائه دهد و هدف از تحصیل را به روشنی عنوان کند. بنابراین هر فرد با هر سن و سالی می توانید تقاضای پذیرش تحصیلی در کالج های کانادا را داشته باشد. به بیان دیگر، شرایط سنی تحصیل در کانادا جزیی از مقررات داخلی دانشگاه ها محسوب نمی شود.

تحصیل در کانادا رویای بسیاری از افراد است. سالانه هزاران نفر از سراسر جهان برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می کنند. این موضوع شرایط را رقابتی کرده است به طوری که متقاضیان از غربال های متعددی عبور می کنند. بدیهی است داشتن شرایط سنی مناسب برای تحصیل در کالج یک عامل تعیین کننده در اخذ پذیرش تحصیلی به حساب می آید. افراد با سنین بالاتر می توانند گپ تحصیلی را پر کنند و برنده میدان باشند.

گپ تحصیلی چیست؟

گپ همان فاصله تحصیلی است که در سنین بالاتر وجود دارد. برای مثال فردی با مدرک کارشناسی، بین ۲۲ تا ۲۴ سال دارد. برای افرادی با همین شرایط و سنین بالاتر از ۳۰ سال، ارائه مدرک دال بر پر کردن گپ تحصیلی پیشنهاد می شود. این فاصله سنی می تواند عامل بازدارنده باشد در صورتی که فرد نتواند علت ترک تحصیل را توضیح دهد.

برای افرادی که در زمینه تحصیلی خود دارای تجارب کاری یا مهارتی و … هستند گپ و فاصله تحصیلی مانع نخواهد بود. مهم این است که فرد متقاضی بتواند مدارک واقعی ارائه دهد. تحقیقات در زمینه رشته تحصیلی، نگارش مقالات علمی، اخذ مدرک زبان معتبر و بسیاری از موارد می تواند فاصله تحصیلی را موجه نشان دهد.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان دستیار دانشجو، پاسخگو باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا