تحصیل در خارج از کشور

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

دانشگاه‌های کشور کانادا جز بهترین دانشگاه‌های جهان است که بودجه آن را دولت تامین می‌کند.همین نیز سبب می‌شود تا این دانشگاه‌ها بتوانند خدمات بسیارخوبی را به دانشجویان ارائه دهند، که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان ارائه بورسیه تحصیلی اشاره‌کرد. دانشگاه‌های این کشور بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان درنظرمی‌گیرید، البته بیشتر سهم این بودجه مختص به خود دانشجویان کانادایی است. شناخت این بورسیه‌ها برای دانشجویان خارجی نیز اهمیت بسیارزیادی دارد. درادامه این مطلب درباره شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا بیشتر بحث می‌کنیم با ما همراه باشید.

شرایط عمومی بورسیه تحصیلی در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا هستند، باید شرایط عمومی دریافت بورسیه تحصیلی را داشته باشد. بورسیه‌های تحصیلی کشور کانادا انواع مختلفی دارد، که برای دانشجویان ممتاز ارائه می‌شود. برای دریافت بورسیه تحصیلی نیاز به توصیه نامه، معدل دانشجو و مدرک GRE  است.برای تحصیل در این کشور باید دو مورد زیر را رعایت کنید:

  • اولین شرط تحصیل در کشور کانادا، پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این کشور است. برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا فرد باید صلاحیت لازم را داشته باشد.
  • برای تحصیل در این کشور فرد به ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارد.پس باید اقدامات لازم برای دریافت آن‌ها را مدنظر قراردهد.

برای این که متقاضی بتواند دراین کشور به تحصیل بپردازد، باید شرایط بالا را داشته باشد. البته این روزها سفارت کانادا شرایط سخت‌تری را برای دریافت اقامت دراین کشور دارد، به همین دلیل نیز قبل از این که هرنوع اقدامی را دراین کشور انجام دهید، بهتراست با شرایط بورس تحصیلی در کانادا بیشتر آشنا شوید.

شرایط بورسیه تحصیلی در مدارس کشور کانادا

کشور آلمان شرایط بسیارخوبی را برای تحصیل دارد، به همین دلیل نیز بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا فرزندان خود را برای تحصیل وارد این کشور کنند. البته باید بدانید شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مدارس بسیارسخت است . با این وجود دانش آموزان خارج از کشور می‌توانند برای تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل خود بورسیه تحصیلی دریافت کنند. برخی از شرایط بورسیه تحصیلی در مدارس کانادا به شرح زیراست:

  • هزینه تحصیل در مدارس این کشور بین۱۴ تا ۵۰ هزاردلار است.
  • برای اسکان دانش اموزان زیر هجده سال سه روش وجوددارد. دانش اموز می‌توانند با یکی از والدین خود همراه شوند، یکی از خانواده‌های کانادایی که صلاحیت لازم را دارند هزینه‌های زندگی وی را برعهده بگیرند، آخرین راه نیز این است که دانش اموز می‌تواند وارد مدارس شبانه روزی شود. البته به دلیل امکانات بالایی که این مدارس دارند، باید برای آن‌ها هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی  در مقطع کارشناسی

از شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک دیپلم است. افراد بسیارزیادی متقاضی تحصیل در این مقطع هستند، به همین دلیل نیز می‌خواهند از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آگاه باشند. تحصیل در این مقطع بسیار دشوار است به همین دلیل نیز باید برای دریافت بورسیه تحصیلی ان نیز وقت زیادی بگذارید.

برای درخواست بورسیه تحصیلی دراین کشور باید بعد از گذراندن یک و یا دو ترم از دانشگاهتان اقدام کنید. پس از قبول این درخواست می‌توانید بین ۲ تا ۹ هزاردلار بورسیه تحصیلی دریافت کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد از سایر مقاطع تحصیلی راحتتر است. برای این که بتوانید بورسیه تحصیلی این شرکت را دریافت کنید، ارائه رزومه علمی، داشتن مدارک زبان و ارائه مقالات علمی و پژوهشی نیازاست.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا دراین مقطع به شرط انجام پروژه‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد. یعنی دانشجو در ازای انجام پروژه‌های تحقیقاتی بورسیه‌ای دریافت می‌کند. توجه کنید به صورت کلی برای دریافت این بورسیه لازم است فرد مقام علمی بالایی داشته باشند، تا بتوانند دانشگاه را به اعطای بورسیه متقاعد کند. برای این که بتوانید این بورسیه تحصیلی را دریافت کنید باید در یکی از موارد زیر فعالیت کنید:

  • شرکت در فعالیت‌های ورزشی
  • شرکت در فعالیت‌های پژوهشی
  • شرکت در برنامه‌های بشردوستانه
  • کار روی مقالات بین المللی
  • شرکت در فعالیت‌های دانشجویی

شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا

برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا شرایط کمی سخت‌تر می‌شود. متقاضی این بورسیه تحصیلی باید متقاضی سوابق پژوهشی و علمی داشته باشد و مدرک زبان انگلیسی آیتلس۷ داشته باشد. جدا از همه این موارد برای این که بتوانید در مقطع دکترا بورسیه تحصیلی دریافت کنید، باید یک استادراهنما تاییدیه پذیرش بگیرید. هزینه بورسیه تحصیلی در این مقطع بین ۱۰ تا۲۰ هزار دلار است. متقاضی می‌تواند هزینه‌های تحصیلی خود را از طریق این بورسیه تامین کند.

بورسیه دولتی کانادا
بورسیه دولتی کانادا

با بورسیه دولتی کانادا بیشتر آشنا شوید

  • کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا: این بورسیه مخصوص دانشجویان مقطع فوق دکترا بین المللی است که رشته‌های علوم اجتماعی، علوم طبیعی و سلامت است، می‌توانند آن را دریافت کنند. هرسال ۷۰ بورسیه از این دست به دانشجویان بین المللی داده می‌شود.
  • بورسیه مقطع فوق لیسانس : این نوع بورسیه ازجمله هزینه‌هایی است که دانشجویان مقطع فوق لیسانس می‌توانند آن را دریافت کنند. برای دریافت این نوع شهریه نیازاست اقامت دائم و یا شهروندی کانادا داشته باشید.
  • بورسیه جوایز تحقیقاتی: این بورسیه دولتی مختص دانشجویان بین المللی است و دانشجویان کشورهای درحال توسعه مانند هند می‌توانند آن را دریافت کنند. البته این نوع بورسیه شامل ایرانیان نمی‌شود. به همین دلیل نیز بهتراست قبل از هر اقدامی از شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا مطلع شوبد.
  • بورسیه فوق لیسانس NSERC: این بورسیه مختص دانشجویان بین المللی است که در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کنند. این بورسیه تحصیلی توسط شرکت NSERC تامین می شود و مختص دانشجویان رشته های مهندسی وعلوم طبیعی است.
  • بورسیه تحصیلی سازمان ایالت آمریکا OAS: این نوع بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان فارغ التحصیل است. این بورسیه شامل کشورهای آمریکای لاتین می‌شود.
  • بورسیه تحصیلی Vanier CGS: این بورسیه مخصوص دانشجویان بین المللی مقطع دکترا است که ویزای تحصیلی کشور کانادا را دارند. هرساله ۱۶۶ بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان خارجی اعطا می‌شود.

بورسیه‌های تحصیلی در کانادا را می‌توانید برای مقاطع تحصیلی مختلف دریافت کنید. البته میزان این بورسیه بسته به این که در کدام دانشگاه تحصیل می‌کنید واین دانشگاه چه جایگاهی را دراین کشور دارد، متفاوت خواهدبود. با مطالعه این مطلب می‌توانید اطلاعات خوبی را درباره شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا کسب کنید. مسلما بررسی این شرایط کارشما را برای دریافت این بورسیه راحتتر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا