آموزش مقاله نویسی

آموزش مقاله نویسی ISI – از صفر تا صد با مثال

خیلی از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور رو دارند باید آموزش مقاله نویسی ISI رو دیده باشند، چرا؟ بخاطر اینکه اگر مقاله isi داشته باشند، کارشون به مراتب آسون تره. حالا به جز این افراد عده کثیر دیگه از دانشجویان و حتی استادان هم با آموزش مقاله نویسی ISI خیلی آشنایی ندارند! ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص آموزش مقاله نویسی ISI برای شما عزیزان توضیحات کامل، جامع و با زبانی ساده رو بیان کنیم که قادر به استفاده از اون باشید. پس با دستیار دانشجو همراه باشید.

آموزش مقاله نویسی ISI

آموزش مقاله نویسی ISI

به چه صورت یک مقاله ISI بنویسیم؟ چارچوبی مرسوم برای نوشتن مقالات ISI وجود دارد؛ هر مقاله ISI میبایست دارای مواردی مانند؛ عنوان، معرفی نویسنده و اطلاعات تماس، چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، بدنه باشد. نکته‌ ای که ISI در نوشتن مقالات بر آن تاکید دارد و برایش حائز اهمیت است، بیان مطالب علمی به‌ صورت ساده و پرهیز از عامیانه‌ نویسی یا ژورنالیستی‌ نویسی است، همچنین مقاله باید خلاق ،دارای ایده جدید، تازه و به عبارتی منحصر به فرد باشد. مقاله ISI به هیچ وجه نباید کپی یا جعلی باشد، در ایران یک مقاله به ۳ شکل مختلف نوشته می‌ شود، اما ISI به هیچ عنوان این کار را قبول ندارد و مقاله‌ ای را میپذیرد که جدید باشد و پیش از این وجود نداشته باشد.

مراحل نوشتن یک مقاله isi حرفه ای

در نظر داشته باشید که برای تدوین یک مقاله ISI مناسب و حرفه ای باید ۷ مرحله زیر را به دقت انجام دهید. در ادامه به ذکر هر مورد و توضیحات کامل آن خواهیم پرداخت:

  1. هدف از نگارش مقاله isi رو تعیین کنیم
  2. قواعد و اصول مقاله نویسی رو رعایت کنیم
  3. چارچوب مقاله isi رو مشخص کنیم
  4. برای نگارش مقاله، زمانبندی معینی داشته باشیم
  5. چکیده برای مقاله isi تهیه کنیم
  6. یک مجله معتبر انتخاب کنیم
  7. ترجمه فارسی به انگلیسی معتبر و خوبی ازش تهیه کنیم

مرحله اول : هدف از نگارش مقاله isi

نخستین گام از مراحل مقاله نویسی این است که باید بدانیم هدف از انتشار مقاله isi چه میباشد؟ چنانچه صرفا برای چاپ در مجلات isi مقاله می نویسید بهتر است هم اکنون نوشتن مقاله isi را فراموش کنید، بخاطر اینکه صرف اینکه تنها قصد داریم مقاله ای برای چاپ در isi بنویسید و دیگر هیچ چیز مهم نیست، خود بزرگ ترین اشتباه است. شاید در مجلات داخلی بتوان به راحتی اینگونه مقالات را منتشر کرد ولی به منظور انتشار مقاله در مجلات isi مطمئنا می بایست تحقیق و پژوهش خاصی انجام داده باشید که شایستگی و قابلیت چاپ مقالهدر ژورنال های معتبر را داشته باشد.

مرحله دوم : رعایت قواعد مقاله نویسی

در مرحل دوم در خصوص شیوه نوشتن یک مقاله isi باید با قواعد مقاله نویسی آشنایی داشته باشید. مقاله های علمی معتبر از ۳ قسمت ابتدا، بدنه و قسمت پایانی تشکیل شده است. همچنین رعایت چارچوب نوشتاری، نوع صفحه بندی و تایپ عبارات با اصول صحیح از نکات اولیه مقاله نویسی به حساب می آید که هر شخصی باید رعایت نماید.

مرحله سوم : چارچوب مقاله isi

مرحله سوم مشخص کردن چارچوب مقاله خواهد بود. در ابتدای امر بایستی عنوانی مناسب با مقاله و تحولات روز انتخاب نمایم. عنوان مقاله یکی از مهم ترین ابزار جذب مخاطب محسوب خواهد شد. عنوان اساسا بایستی کوتاه و از اصطلاحات کلیدی انتخاب گردد.

آموزش مقاله نویسی ISI

مرحله چهارم : زمانبندی مناسب برای نگارش مقاله isi

در مرحله چهارم باید در نظر داشته باشید که وقت که به منظور تهیه و نوشتن یک مقاله در نظر دارید بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همیشه بخاطر داشته باشید تحقیق و پژوهش مبتنی بر صرف زمان زیادی است و امکان دارد ماه ها به طول انجامد، لذا با زمانبندی مناسب در جهت پیش برد اهدافتان تلاش کنید.

مرحله پنجم : چکیده نویسی

در مرجله پنجم به سخت ترین قسمت مقاله یعنی چکیده نویسی میرسیم. ابتدا میبایست همه مطالبی که نوشته اید را به خوبی مطالعه کنید و سعی کنید چکیده مطالب شما مطابق با همان طرح اولیه مقاله باشد و یک جمع بندی خلاصه و کلی از تمامی مطالبی که در مقاله شما آمده داشته باشد. در نهایت مطالب را با یک جمع بندی مناسب به اتمام برسانید.

مرحله ششم: انتخاب یک مجله معتبر

گام ششم آموزش مقاله نویسی ISI انتخاب یک مجله معتبر برای انتشار مقاله شماست. انتخاب مجله ای با بالاترین سطح کیفی می تواند بهترین گزینه به حساب آید، اما چنانچه بنابر موضوع مقاله ای که نوشته اید مجبورید آنرا در یکی از مجلات بین المللی انتشار دهید بهتر است بدانید کار دشواری در پیش دارید. پس بهتر است مجله ای را در نهایت برگزینید که به وسیله افراد سرشناس علمی خوانده می شود، بخاطر این که این افراد درباره مقاله شما اظهار نظر خواهند کرد.

مرحله هفتم: ترجمه تخصصی از فارسی به انگلیسی

چنانچه بهترین مقاله  isi را تا به اینجا تدوین کرده باشید و راهکار جدیدی را برای رفع یک مشکل اساسی فهمیده باشید یا موضوع علمی جدیدی را مطرح کرده باشید؛ اگر نتوانید آن را با توجه به استاندارد های مجلات isi به زبان انگلیسی ترجمه کنید؛ هیچ فایده ای نخواهد داشت و تلاش شما بی اثر خواهد بود. اگر در ترجمه مقاله isi تخصصی خود به فرمت مجله ای که قصد دارید مقاله شما در آنجا چاپ شود، توجه نداشته باشید، مقاله ISI شما رد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا