تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در کانادا دریافت پذیرش از کانادا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان روزبه روز درحال افزایش است، از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه‌های کشور کانادا اشاره‌کرد. دانشگاه‌های این کشور اعتبار بسیارزیادی را در سطح جهانی دارند به همین دلیل نیز متقاضیان تحصیل در کشورکانادا روزبه روز درحال افزایشند. درادامه این مطلب درباره تحصیل در کانادا بیشتر بحث خواهیم کرد باما همراه باشید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کشورکانادا تا مقطع دیپلم به صورت اجباری است و همه دانش اموزان باید این مراحل تحصیلی ۱۲ سال را طی کنند تا بتوانند مدرک دیپلم خود را دریافت کرده وارد دانشگاه شوند. پس اگر فردی قصد تحصیل در کشورکانادا را داشته باشد، باید شرایط پذیرش توسط دانشگاه‌های این کشور را نیز دارا باشد.

توجه کنید تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است پس اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید مدرک زبان آیتلس حداقل ۶ را داشته باشند. شما می‌توانید با انتخاب کشور کانادا به عنوان کشور مقصد خود در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور به تحصیل بپردازید.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

مراحل دریافت پذیرش تحصیلی در کشور کانادا

متقاضیان تحصیل در کشورکانادا ابتدا باید رشته و دانشگاه موردنظر خود را برای تحصیل دراین کشور انتخاب کنند، سپس می‌توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور اقدام کنند. برای دریافت پذیرش تحصیلی باید درباره قوانین مربوط به ان، مدارک موردنیاز و… اطلاعات لازم را کسب کنید.

برخی از مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • ارائه پاسپورتی که اعتبارلازم را داشته باشد.
  • ارائه مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی با نمره قابل قبول
  • رزومه تحصیلی و مدارک معتبر
  • ارائه مدارک مالی معتبر برای پوشش دادن هزینه‌های مربوط به زندگی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بررسی پرونده

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در این کشور بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی که انتخاب می‌کنید، شرایط خاص خود را دارد. بسیاری از افراد بهترین راه برای دریافت اقامت در کشور کانادا را تحصیل در این کشور می‌دانند. البته برای این کار نیز باید بتوانید از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا پذیرش دریافت کنید. این پذیرش برای دریافت اقامت دائم دراین کشور به شما کمک زیادی خواهدکرد.

تحصیل در مقطع دبیرستان در کشور کانادا

اگر متقاضی تحصیل در کشورکانادا هستید، از اقتصادی ترین انتخاب‌هایی که می توانید داشته باشید تحصیل در مقطع دبیرستان است. زبان اموزش در این مقاطع زبان انگلیسی است. البته در بعضی از بخش های این کشور زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم تدریس می شود. تحصیل در این مقاطع برای اهالی همان استان به صورت رایگان است. به همین دلیل نیز هزینه‌ای را که شما باید برای تحصیل در این مدارس بپردازید مسلما از هزینه‌ای که باید در مراکز خصوصی بپردازید، کمتر است.

تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

تحصیل در کالج های کشورکانادا

متقاضیان تحصیلی کانادا می‌توانند کالج‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این دوره‌ها به متقاضیان کمک می‌کند تا مهارت‌های کاربردی خود را تقویت نمایند.

اگر متقاضی تحصیل در کشورکانادا و شرکت دراین کالج‌ها هستید باید بدانید دریافت پذیرش تحصیلی برای آن کار سختی نیست. البته باید بدانید که دریافت ویزای تحصیلی این دوره‌ها کمی دشوار است.

کالج های کشور کانادا انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید به صورت دو و یا سه ساله مدارک خود را از این دوره‌ها دریافت کنید. البته متقاضیان زیر هجده سال می‌توانند برای تحصیل در این دوره‌ها بدون داشتن مدرک زبان اقدام کنند. البته افراد بالای هجده سال برای شرکت دراین دوره‌ها باید مدارک بین المللی زبان خود را تهیه کنند.

تحصیل در کالج‌های کشور کانادا این امکان را به شما می‌دهد، که بتوانید هر هفته حدود بیست ساعت کارکنید.

تحصیل در دوره کارشناسی کشورکانادا

پس از پایان یافتن دوره دبیرستان متفاضیان تحصیلی می‌توانند هم در کالج های این کشور ثبت نام کنند و هم برای دریافت مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. طول دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کشور کانادا عموما سه و یا چهارساله است. البته در بعضی اوقات نیز نیازاست متقاضی قبل از ورود به دانشگاه، دوره پیش دانشگاهی را پشت سربگذارد.

برای این که بتوانید از دانشگاه‌های کشور کانادا پذیرش بگیرید، ارائه مدارک دیپلم و مدرک زبان بین المللی لازم است.آن دسته از افرادی که مدرک زبان ندارند می‌توانند دوره‌های زبان انگلیسی را در دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند. تحصیل دراین دوره‌ها خود حدود یک و یا دو ترم وقت متقاضی را خواهدگرفت.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد کشورکانادا

تحصیل در کشورکانادا در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک کارشناسی با معدل ۱۴، مدرک زبان آیتلس ۶ و توصیه نامه‌ای از اساتید است.لازم است بدانید متقاضیان تحصیل در کانادا که مدرک زبان ندارند، نمی‌توانند دراین کشور ادامه تحصیل دهند.

در برخی از دانشگاه‌های این کشور بعد از گذشت سال اول دانشجو به وی کمک هزینه‌های تحصیلی داده می‌شود. البته در برخی دیگر نیز از همان سال اول این هزینه‌ها به دانشجو داده می‌شود. البته نکته قابل توجه این است که هزینه‌های تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد از دوره کارشناسی کمتر است به همین دلیل نیز احتمالا برای پرداخت هزینه‌های آن مشکلی نخواهیدداشت.

تحصیل در دوره دکترا کشورکانادا

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا کانادا بسیارزیاد هستند، زیرا سالانه تعداد بسیارزیادی از دانشجویان این مقطع اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند. بعداز دریافت اقامت دائم فرد می‌تواند در هرکدام از ارگان‌های دولتی این کشور مشغول به کارشود. دانشجویانی که دراین مقطع به تحصیل می‌پردازند، می‌توانند کمک هزینه‌های تحصیلی را نیز دریافت کنند.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور کانادا عموما سه سال طول می‌کشد که دانشجو در تمام این مدت باید به تحقیق و پژوهش بپردازد. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این مقطع عبارتند از:

  • معدل کارشناسی ارشد متقاضی باید خوب باشد.
  • مدرک زبان آیتلس ۷ داشته باشد.
  • متقاضی باید سوابق کاری مرتبطی را دراین زمینه ارائه کند.
  • پروپوزال ویا ارائه پروژه
  • ارائه توصیه نامه

دانشگاه‌های کشور کانادا جز معتبرترین دانشگاه‌های جهانند که هرساله متقاضیان خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. مدرک تحصیلی که از دانشگاه‌های این کشور اخذ می‌شود، اعتبارجهانی دارد همین نیز سبب می‌شود تا کانادا مقصد خوبی برای متقاضیان بین المللی باشد. دراین مطلب به بررسی همه شرایط مربوط به تحصیل در کانادا پرداختیم و شما نیز می‌توانید با مطالعه این مطلب اقدامات خوب و موثری را دراین زمینه انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا