تحصیل در خارج از کشور

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و راه های رفع آن

اجازه تحصیل در کانادا تابع قوانین و مقررات ویژه ای است. همه کسانی که قصد دارند در این کشور پیشرفته تحصیل کنند، نیازمند دریافت ویزای تحصیلی هستند. اخذ ویزای تحصیلی یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به کانادا برای جوانان است. این امر در مورد شهروندان خارجی اعم از ایرانی و غیر ایرانی صدق می کند. همه درخواست کنندگان ویزای تحصیلی موفق به دریافت آن نخواهند شد. ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا زیاد است و این موجب نگرانی هایی شده است.

پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا اندکی دشوار و زمان بر است. ابتدا فرد باید بتواند از مراکز آموزشی معتبر در این کشور، پذیرش تحصیلی خود را اخذ کند اما این تازه شروع راهی است که در پیش دارد. در مرحله بعد فرد باید اجازه ورود به خاک کانادا را از سفارت این کشور دریافت کند. بدون دریافت ویزای تحصیلی، نمی توان در دانشگاه ها و مراکز عالی کانادا مشغول به تحصیل شد. این قانون برای همه افراد غیر ساکن در کانادا وضع شده است.

دلایل رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

آیا ملیت، موجب رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا می شود؟

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا همیشه وجود داشته و این چیزی نیست که در سال های اخیر، باب شده باشد. البته موضوع همه گیری کرونا بر مشکلات دریافت ویزای تحصیلی کانادا دامن زده است اما این مختص اتباع ایرانی نیست. شایعات زیادی وجود دارد که سفارت کانادا، درخواست ویزای تحصیلی ایرانی ها را نمی پذیرد.

دلایل زیادی برای ریجکتی ویزای کانادا وجود دارد ولی قطعا ایرانی بودن، تاثیر زیادی بر این موضوع ندارد. این یک باور اشتباه عمومی است و پایه و اساس منطقی ندارد. همه داوطلبان ورود به دانشگاه در کانادا باید از یک سری فیلترهایی عبور کنند. این موارد جنبه جنسیتی، منطقه ای، سیاستی و … ندارد بلکه ملاک پذیرش، وجهه علمی متقاضی است.

اخذ پذیرش تحصیلی کانادا به منزله دریافت ویزای تحصیلی نیست. این مورد نشان دهنده ظرفیت علمی متقاضی بوده و شامل بقیه موارد نمی شود. آفیسر پرونده مهاجرتی موارد دیگری را بررسی می کند. علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ضعف هایی است که در پرونده فرد مشاهده شده. این موارد صد در صد نیست و فرد متقاضی می تواند برای رفع ریجکتی ویزای کانادا اقدام کند.

علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

ویزای تحصیلی کانادا یکی از معتبرترین انواع ویزا در جهان است که می تواند مزایای زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. از این رو تقاضا برای دریافت ویزای تحصیلی از سوی شهروندان سایر کشورها نیز، زیاد است. همه افرادی که نیاز به ویزای تحصیلی دارند باید یک پرونده کامل را در اختیار سفارت کانادا قرار دهند. این پرونده شامل مواردی است که در تصمیم گیری قبولی یا رد شدن ویزای تحصیلی موثر است. به زبان ساده اینکه فرد متقاضی باید بتواند آفیسر پرونده را قانع کند.

علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا این است که آفیسر سفارت فرد متقاضی را گزینه مناسبی نمی داند. این ارتباطی به خصومت شخصی ندارد در واقع اصلا ارتباطی بین آفیسر و فرد وجود ندارد. جزئیات پرونده باید به قدر کافی قوی باشد تا آفیسر در مورد صلاحیت فرد برای ورود به کانادا، نظر مثبت نشان دهد. ارائه اطلاعات دقیق هویتی و خانوادگی فرد الزامی است. البته برای اینکه آفیسر سفارت به جمع بندی درستی برسد، اسناد دیگری نیز درخواست می شود.

برخی از دلایل که موجب رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا می شوند عبارتند از:

-برنامه تحصیلی نامشخص

چنانچه برنامه تحصیلی در کانادا با شرایط کاری یا تحصیلی قبلی فرد تفاوت زیادی داشته باشد، منجر به ریجکتی خواهد شد. فرد باید بتواند توضیح دهد که دریافت مدرک تحصیلی در کانادا، چه تاثیری در زندگی و بازگشت او به کشورش دارد.

-سن فرد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی

شرایط سنی ویزای تحصیلی یکی از موارد مهم در پرونده است. در حال هیچ نوع محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در نظر گرفته نشده اما نباید فاصله مدرک تحصیلی قبلی با زمان تشکیل پرونده، طولانی باشد. با ارائه مستندات می توان گپ تحصیلی را پوشش داد در غیر این صورت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا حتمی است.

-عدم تمکن مالی

دانشگاه های کانادا انواع فاند تحصیلی و اسکالرشیپ و جوایز مالی را برای دانشجویان مستعد در نظر می گیرند. پوشش هزینه تحصیل در کانادا کار دشواری نیست به خصوص اینکه دانشجو اجازه کار قانونی به میزان مشخص را نیز دارد. اما در ابتدا فرد باید بتواند تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را ارائه دهد.

  • برخی از دیگر دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی به این قرارند:
  • وابستگی شدید خانوادگی در کانادا و حضور افراد زیادی از خانواده
  • عدم وابستگی عاطفی، اجتماعی و مالی در کشور مبدا
  • عدم ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه( آزمون های آیلتس و تافل)
  • ارائه مدارک نامعتبر ( حتی پس از دریافت ویزا نیز موجب اخراج از کانادا می شود)
  • سابقه سفر غیر قانونی یا بیش از حد مجاز به کانادا

نحوه مصاحبه برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برخی بر این باورند که دلیل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا، جواب های اشتباه در مصاحبه است. نحوه سوال و جواب و محتوای سوالات مشخص نیست. نکته مهم اینکه در حال حاضر به ندرت مصاحبه انجام می شود. در واقع پروسه دریافت ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین است و در اغلب موارد اصلا مصاحبه ای وجود ندارد.به ندرت مصاحبه ای انجام می شود و این برای همه افراد نیست. مصاحبه برای دریافت ویزای کانادا در سال های قبل، وجود داشت اما در حال حاضر این بخش حذف شده است.

روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاغذی است و آفیسر پرونده طبق مدارکی که در اختیار دارد، تصمیم نهایی را اعلام می کند. این مدارک توسط فرد و معمولا به صورت آنلاین در اختیار سفارت کانادا قرار می گیرد. بنابراین داشتن یک پرونده قوی که شامل همه موارد مهم باشد، رمز اصلی دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. دادن اطلاعات اضافی کمکی به روند پرونده نمی کند ولی نقصان در اطلاعات می تواند منجر به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

پروسه دریافت ویزای تحصیلی زمان بر است پس از ارسال مدارک و مستندات تا زمان دریافت پاسخ نهایی منتظر باشید. در صورتی که درخواست ویزای تحصیلی رد شود یک نامه از سوی آفیسر سفارت دریافت خواهید کرد. این نامه حاوی علل ریجکتی است. البته درخواست توضیحات تکمیلی از آفیسر پرونده برای فرد متقاضی محفوظ است.

مدارک ناقص منجر به رد شدن درخواست می شود ولی فرد متقاضی فرصت اصلاح و تجدید درخواست ویزا را دارد. هر گونه ابهامی منجر به طولانی شدن پروسه دریافت ویزای تحصیلی می شود ولی همیشه راهی برای رفع مشکل وجود دارد.

آماده دریافت سوالات، نظرات و تجارب ارزشمندتان هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا