دیگر

کشور مناسب برای اپلای | بررسی نکات مهم انتخاب یک کشور برای ادامه تحصیل

چه کشوری را برای اپلای انتخاب کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای دانشجویانی که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، انتخاب یک کشور مناسب برای اپلای است. هر کشور پیشرفته‌ای در جهان، مزایا و معایب خودش را دارد و همچنین فاکتورها برای انتخاب بهترین کشور نیز می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد. اما به طور کلی می‌توان چند کشور را به عنوان بهترین کشورها برای ادامه تحصیل معرفی کرد. در ادامه این مطلب، قصد داریم تا شما را با نکات مهم انتخاب کشور برای اپلای اشاره کنیم.

انتخاب کشور مناسب برای اپلای در دستیار دانشجو

نکات مهم انتخاب کشور مناسب برای اپلای

قبل از آشنایی با کشورها، بهتر است با نکات مهم انتخاب یک کشور مناسب برای اپلای آشنا شوید و سپس با توجه به آن‌ها و همچنین شرایط که دارید، یکی از آن‌ها را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنید. معمولا اکثر ایرانیان کشورهای اروپا و یا آمریکای شمالی را برای اپلای کردن انتخاب می‌کنند اما هر کدام از آن‌ها، با توجه به شرایط دانشجو، می‌تواند مزایا و معایبی نیز داشته باشد.

سیستم آموزشی کشورها

اولین نکته‌ای که برای اپلای کردن باید در نظر داشته باشید، این است که در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، سیستم آموزشی متفاوت است. به عنوان مثال، تعداد درس‌هایی که باید پاس کنید، ممکن است متفاوت باشد به طوری که ممکن است دانشجویی بتواند در یک دانشگاه اروپایی، دوره دکتری را در ۳ سال تمام کند.

شرایط اخذ ویزا و امکان دریافت اقامت آن کشور

شرایط اخذ ویزا از یک کشور نیز یکی دیگر از نکات مهم است. کشورهایی که مهاجر پذیرند و دانشجویان بین المللی بیشتری دارند، معمولا پروسه اعطای ویزای سریع‌تری دارند. یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، امکان اخذ اقامت با تحصیل است. در برخی از کشورها مانند کانادا و یا استرالیا که مهاجر پذیرتر هستند، احتمال این که دانشجویان بتوانند حین تحصیل اقامت بگیرند بیشتر از کشورهایی است که مهاجرپذیر نیستند.

تنوع نژادی کشور مورد نظر خود را بررسی کنید

تنوع نژادی نیز در این زمینه می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. کشورهایی که تنوع نژادی بالاتری دارند، به مراتب فضای راحت‌تری دارند. زیرا سیستم این کشورها یاد گرفته چطوری با دانشجویان کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند تا کشورهایی که اکثر مردم آن‌ها از نژاد بومی هستند.

زبان می‌تواند یکی از معیارهای مهم در انتخاب کشور مناسب برای اپلای باشد

زبان یکی دیگر از اصلی‌ترین نکات در انتخاب یک کشور مناسب برای اپلای است. در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و … زبان ملی انگلیسی است اما برخی دیگر از کشورها هستند که زبان دانشگاه‌هایشان انگلیسی است اما در شهر و زندگی روزمره، مردم به زبان دیگری صحبت می‌کنند که این یک چالش بزرگ به حساب می‌‎آید.

بررسی نکات مهم انتخاب کشور مناسب برای اپلای در دستیار دانشجو

فاصله و مسافت کشور مورد نظر از ایران

اگر می‌خواهید رفت و آمد زیادی به ایران و کشور مقصد داشته باشید، باید مسافت و فاصله کشور مورد نظر خود را نیز با ایران بررسی کنید. از کشورهای اروپایی می‌توان با یک پرواز چند ساعته به ایران رسید، پس اگر یک تعطیلی ۴ روزه هم داشته باشید، می‌توانید به راحتی به ایران بازگردید. اما اگر یکی از کشورهای آمریکای شمالی را انتخاب کنید، برای بازگشت به ایران ممکن است حتی یک روز کامل در راه باشید.

درآمد و پول

سیستم اقتصادی کشورهای آمریکای شمالی، وضعیت بهتری نسبت به کشورهای اروپایی دارد، به همین دلیل، حقوق‌های ماهیانه بالاتری می‌توانید داشته باشید. اما در هر دو حالت، اگر بتوانید یک کار مناسب پیدا کنید، می‌توانید به راحتی یک زندگی خوب و با رفاه داشته باشید.

معرفی کشور مناسب برای اپلای

حال که با نکات مهم انتخاب کشور مناسب برای اپلای آشنا شدید، بهتر است با برخی از کشورها که به عنوان بهترین مقاصد تحصیلی شناخته می‎‌شوند نیز آشنا شوید.

کانادا

سیستم آموزشی خوب و امکان اخذ ویزا و اقامت دائم، کانادا را به یک کشور مناسب برای اپلای تبدیل کرده است. سالانه حدود ۴۰۰ هزار دانشجو برای تحصیل به این مهاجرت می‌کنند که این آمار نشان دهنده اعتبار بالای کانادا در زمینه‌های تحصیلی است.

معرفی کشور کانادا برای ادامه تحصیل در دستیار دانشجو

کانادا دارای دانشگاه‌های بسیار معروفی در سطح جهان است و حدود ۲۶ دانشگاه این کشور نیز در لیست هزار دانشگاه برتر جهان قرار دارد. همچنین امکان کار حین تحصیل و هزینه‌های کم زندگی و تحصیل در این کشور، از دیگر مزایای ادامه تحصیل در کانادا است.

آلمان

به مانند کانادا، آلمان نیز دانشگاه‌های معتبر بسیار زیادی در سطح جهان دارد. در واقع امروزه نزدیک به ۴۰۰ موسسه آموزش عالی در این کشور خدمات آموزشی در مقاطع مختلف را ارائه می‌دهند. طبق آخرین آمارها، ۴۶ دانشگاه آلمان در رتبه زیر ۱۰۰۰ قرار دارند که نتیجه‌ای خیره کننده است. تحصیل رایگان در این دانشگاه‌ها، آلمان را به یک کشور مناسب برای اپلای تبدیل کرده است. همچنین دانشجویان در این کشور، مجاز به انجام ۲۰ ساعت کار در هفته هستند که برای دانشجویان خارجی، یک مزیت بزرگ به حساب می‎‌آید.

استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه علمی شناخته می‌شود و از نظر مهاجرت دانشجویان نیز در رتبه سوم قرار دارد. این آمار نشان می‌دهد که استرالیا یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان است. در حال حاضر، ۳۵ دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی QS قرار دارند که این امر نشان دهنده سطح علمی بالای استرالیا است. دولت استرالیا برای پروژه‌های دانشگاهی بودجه چشمگیری را در نظر گرفته و به همین دلیل انتظار می‌رود تعداد دانشجویان بین المللی نیز در این کشور افزایش پیدا کند.

آشنایی با مزایای تحصیل در استرالیا در دستیار دانشجو

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت دستیار دانشجو، نکات مهم انتخاب یک کشور مناسب برای اپلای را بیان کردیم. تحصیل در خارج از کشور، یکی از روش‌های عالی برای پیشرفت در مهارت‌های اجتماعی، آکادمیک و … است و می‌تواند تجربیات زیادی را به دانشجویان بیافزاید. اما انتخاب یک کشور به عنوان مقصد تحصیلی، می‌تواند نقش مهم و اساسی در ادامه زندگی افراد داشته باشد. به همین دلیل، برای این امر بهتر است قبل از انجام هر کاری با یک مشاور خوب مشورت کنید و از راهنمایی‌های وی برای این امر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا