آموزش نگارش پروپوزال

ژورنال‌های معتبر مهندسی برق را بشناسید | بهترین ژورنال‌ها برای سابمیت مقاله

ثبت مقاله در ژورنال‌های معتبر رزومه جهانی شما است

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، اهمیت کارهای تحقیقاتی و علمی شناخته شده است، و این کشورها هر ساله برای جذب دانشمندان درخواست‌های بسیاری منتشر می‌کنند. کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت بیشتر کشور خود حتی حاضر هستند مزایای بسیار زیادی به دانشمندان خارجی ارائه دهند تا کارهای تحقیقاتی و علمی خود را در آنجا انجام دهند. محققین باید مقالاتی در رشته خود داشته باشند، و در واقع مقاله رزومه‌ای جهانی است. یکی از رشته‌هایی که نیاز به مقالات متعدد دارد، رشته مهندسی برق است. در این مطلب قصد داریم درباره ژورنال‌های معتبر مهندسی برق برای آشنایی بیشتر شما صحبت کنیم.

اهمیت ثبت مقالات بین‌المللی برای دانشجویان برق

همانطور که گفته شد بسیاری از کشورها مزایای خاصی به دانشجویان نخبه خارجی ارائه می‌دهند. البته این مزایا به هر کسی تعلق نمی‌گیرد و برای اینکه نشان دهید صلاحیت دریافت این مزایا را دارید، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشید. یکی از این ویژگی‌ها داشتن مقالات معتبر در رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید است. مقالات بین‌المللی رشته برق باید در ژورنال‌های معتبر مهندسی برق منتشر شوند و هرچه ژورنال معتبرتر و شناخته شده‌تر باشد، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در این کشورها دارید. ژورنال‌های معتبر متعددی در جهان وجود دارد، که با چاپ حتی یک مقاله در آن‌ها نشان می‌دهید که دانش شما در حدی است که بتوانید کار تحقیقاتی انجام دهید و برای آن کشور مفید واقع شوید.

علاوه بر این‌ها با خواندن مقالات موجود در ژورنال‌های معتبر مهندسی برق می‌توانید ایده‌های خوبی بگیرید و مقاله‌ای متناسب با دانش خود چاپ کنید. این ژورنال‌ها معمولا به صورت ماهانه و یا هفتگی به چاپ می‌رسند و همچنین در سایت اصلی این ژورنال‌ها می‌توانید مقالات را به راحتی پیدا کنید و بخوانید. اگر نیاز به نوشتن و یا انتشار مقاله در حوزه برق دارید، سایت دستیار دانشجو می‌تواند کلیه نیازهای شما را برآورده کند. این موسسه با انجام انواع پروژه دانشگاهی و تحقیقاتی، و همچنین انجام پایان نامه‌های دانشجویی می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد.

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های مقالات معتبر

با بررسی چند ژورنال خواهید فهمید که انتشار مقاله به این آسانی‌ها هم نیست. هر مقاله برای چاپ در ژورنال‌های معتبر مهندسی برق باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • منسجم بودن مطالب و دوری از اضافه گویی
  • مرتبط بودن مطالب نسبت به کل مقاله
  • کامل بودن اطلاعاتی که در مقاله چاپ می‌شود
  • ارائه کردن منبع برای هر موضوع علمی که ذکر می‌کنید
  • داشتن چکیده برای انتشار
  • جدید بودن موضوع تحقیقاتی
  • استفاده از الفبای آوانگاری بین‌المللی در بخش‌های اصلی مقاله

پس از بررسی تمام نکات حائز اهمیت در نوشتن مقالات بین‌المللی، در نهایت می‌تواند برای چاپ مقاله خود در ژورنال‌های معتبر مهندسی برق اقدام کنید.

معرفی ژورنال‌های معتبر مهندسی برق

ژورنال‌های معتبر مهندسی برق متعددی در جهان وجود دارد، و فارغ از ملیت ژورنال، مهم تنها بار علمی مقالات آن است. هرچه تعداد مقالاتی که در ژورنال‌های معتبر چاپ می‌کنید بیشتر باشد، شانس بیشتری برای مهاجرت و پذیرش دانشجویی در دیگر کشورها خواهید داشت. در ادامه این مطلب به معرفی ژورنال‌های معتبر مهندسی برق خواهیم پرداخت.

ژورنال بین‌المللی رشته‌های مهندسی، فناوری و تحقیقات

نام انگلیسی : Ingenieria e Investigacion

ملیت : آمریکای جنوبی، کلمبیا

تعداد چاپ : ۱۶ شماره

این نشریه یک ژورنال علمی با استاندارهای بالا و کیفیت خوب برای چاپ مقالات شما است، و یکی از ژورنال‌های معتبر مهندسی برق است که بسیاری از دانشمندان جهان آن را قبول دارند. در این ژورنال می‌توان نظرات و یافته‌های مختلفی را بررسی کرد تا به دانش مهندسی در جهان کمک ویژه‌ای بشود. تمامی مقالات ارسال شده به این ژورنال توسط دانشمندان بررسی می‌شود و در صورت داشتن صلاحیت بعد از ۸ هفته در اولین نوبت به چاپ خواهد رسید. نشریه اینجنریا در موضوعات مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک و خودرو فعال است.

ژورنال بین‌المللی حفاظت از زیرساخت‌های کلیدی

نام انگلیسی : International Journal Of Critical Infrastructure Protection

ملیت : هلند

تعداد چاپ : ۳۶ شماره

این نسخه از ژورنال‌های معتبر مهندسی برق در سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد، و هدف از آن بررسی و افزایش دانش در زمینه رشته‌های مهندسی است. نشریه حفاظت از زیرساخت‌های کلیدی در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، مهندسی شبکه‌های کامپیوتری و اطلاعات و همچنین علوم سیاسی و جامعه شناسی فعال است.

ژورنال بین‌المللی ساینتیا ایرانیکا

نام انگلیسی : Scientia Iranica

ملیت : ایتالیا

تعداد چاپ : ۱۵ شماره

نشریه ساینتیا ایرانیکا نیز یکی از ژورنال‌های معتبر مهندسی برق است که با ارسال مقاله به این نشریه و پس از بررسی‌ها توسط دانشمندان، اقدام به چاپ مقالات می‌کند. این ژورنال در حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی صنعتی و تولید، مهندسی برق و مهندسی عمران فعالیت دارد.

ژورنال بین‌المللی هوش مصنوعی

نام انگلیسی : Engineering Applications Of Artificial Intelligence

ملیت : انگلیس

تعداد چاپ : ۱۲۶ شماره

نشریه مهندسی نرم‌افزار و هوش مصنوعی از سال ۱۹۸۸ تا کنون توانسته نیازهای بسیاری از محققان را پاسخگو باشد. این نشریه با اختصاص بخشی از سایت خود به معرفی ژورنال‌های معتبر مهندسی برق می‌تواند منبع اطلاعات بسیار خوبی برای شما باشد. نشریه هوش مصنوعی در رشته‌های کنترل و سیستم‌های مهندسی، مهندسی برق و الکترونیک و رشته هوش مصنوعی فعالیت دارد.

ژورنال بین‌المللی مجموعه‌های فازی و سیستم‌ها

نام انگلیسی : Fuzzy Sets And Systems

ملیت : هلند

تعداد چاپ : ۳۳۸ شماره

مجله مجموعه‌های فازی و سیستم‌ها یکی از قدیمی‌ترین ژورنال‌های معتبر مهندسی برق است که دارای مقالات بسیار زیادی است. شما می‌توانید این مقالات را به راحتی در اینترنت پیدا کنید و با بررسی آن‌ها ایده‌های خوبی بگیرید. این نشریه در زمینه آمار و احتمالات، سیستم‌های اطلاعات و مدیریت، مهندسی برق، علوم رایانه‌ای و هوش مصنوعی فعالیت دارد.

سخن پایانی

نویسندگی و چاپ مقالات امری بسیار تخصصی است و نیاز به دانش بسیار زیاد دارد. برای اینکه نویسنده خوبی باشید، ابتدا باید چندین و چند مقاله خوانده باشید تا با سبک نویسندگی مقالات بین‌المللی آشنا باشید. همچنین برای چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر مهندسی برق نیاز است تا اصول اصلی مقالات بین‌المللی را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا